آیدا آیدا ، تا این لحظه: 9 سال و 2 ماه و 6 روز سن داره

دخترک جان

کپی شده

1394/4/22 7:06
نویسنده : مادر دخترجان
183 بازدید
اشتراک گذاری

هفته اول ماه هفتم

شروع غذاي كمكي با فرني آرد برنج است كه روز اول از يك قاشق مرباخوري يك بار در روز (ظهر) شروع شده و كم كم به مقدار و دفعات آن اضافه مي‌شود به طوري كه روز دوم به دو قاشق مرباخوري (يك قاشق ظهر و يك قاشق عصر), روز سوم به سه قاشق مرباخوري (ظهر و عصر و شب هر بار يك قاشق), روز چهارم به 4 قاشق مرباخوري (صبح, ظهر, عصر و شب هر بار يك قاشق) روز پنجم به 8 قاشق مرباخوري(صبح, ظهر, عصر و شب هر بار 2 قاشق) و روز ششم و هفتم به 12 قاشق مرباخوري(صبح, ظهر, عصر و شب هر بار 3 قاشق) مي‌رسد.

هفته دوم ماه هفتم

در اين هفته مي‌توان حريره بادام را به رژيم غذايي كودك اضافه نمود. شروع آن نيز مانند فرني از يك قاشق مرباخوري يك بار در روز تا روز ششم و هفتم به 12 قاشق مرباخوري در روز برسد. فراموش نشود كه در اين هفته به تدريج كه مقدار و دفعات تغذيه با حريره بادام افزايش مي‌يابد مقدار و دفعات تغذيه با فرني كم مي‌شود بنابراين در هر وعده و يا در تمام دفعات مي‌توان حريره بادام را جايگزين فرني نمود.

دو هفته آخر ماه هفتم

ضمن ادامه تغذيه با شير مادر قبل از هر وعده غذاي كمكي, در اين دو هفته شيرخوار با غذاي جديدي آشنا شده و سوپ به رژيم غذايي او اضافه مي شود. بدين ترتيب كه روز اول, صبح و عصر و شب هر بار از سه قاشق مرباخوري فرني يا حريره بادام استفاده مي‌كند و ظهر علاوه بر فرني يا حريره بادام, يك قاشق مرباخوري سوپ هم مي‌خورد. به اين ترتيب هر روز يك قاشق مرباخوري به سوپ ظهر و شب اضافه ولي از فرني يا حريره بادام كم مي شود تا بر حسب اشتهاي كودك, مقدار سوپ به 3 تا 6 قاشق مرباخوري در هر وعده برسد.
براي سهولت كار و رعايت تنوع در غذاي شيرخوار مي‌توان يك روز در ميان از فرني و حريره بادام استفاده كرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دخترک جان می باشد